Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Americký sen

Nevím. Mám koupenou letenku a stále váhám. Je to útěk nebo únik? Nebo nutkavá potřeba nadýchnout se čerstvého oceánského vzduchu s paletou od barev? "Toč se, holka, toč."

UNDECIDED.

"Je to to nejhorší, co tě v životě může potkat," dívá se mi zpříma do očí můj kvazi švagr. "Prostě nejsi rozhodnutá. Pluješ ve vzduchu a nemáš se čeho chytit. Nevíš, co chceš.."

V břiše cítím takové rozčilení, které jen nahrává tomu, že je to pravda.

"Ale vždyť jsem se snažila celý život, abych to tak měla. Stav totální svobody. Cílem je právě možnost reagovat tady a teď. Bez zatíženosti předsudků a představ. Tolik omílaný pocit přítomnosti." Jsem fakt rozčilená.

"S tím nikam nedojdeš, v Americe už vůbec ne, tam buď někam patříš a vezeš se - nebo jsi undecided. Je to kategorie jako bezdomovec, nikdo."

Slečna Nikdo. Kdo jsem, co jsem? Kam mám jít? Zase ty samé otázky dokola. Upíjím červené francouzské víno a jeho trpkost cítím na jazyku. Není možné tomu uniknout. Pokud uteču, nebudu žít své JÁ. Budou za mě žít ti druzí. Oni za mě nakonec rozhodnou. Tak mi jasně dochází, že jsou dvě možnosti  -- be decided or undecided. Jak ale lusknout prsty a přeskočit z té jedné skupiny do druhé?

Luskám si prsty už dva dny. A nic. Slečna NIKDO má jasnou nadvládu. Volám kamarádce a chci, aby mi vyložila karty.

"No jasně, do NYC leť - čeká tě tam skvělá budoucnost!" Říkají karty.

Ale já nevím. Jsem ve stavu, kdy chci, aby mi někdo řekl, že do NYC lítat nemám. Aby mi to někdo zakázal a já se na to mohla potom vymluvit. Zaspala jsem. Ztratila jsem letenku. Zapomněla jsem si pas. Tak čeho se tak bojím? Bojím se toho, že by mi ten můj americký sen mohl vyjít?

DECIDED: znamená: odletět do NYC. Koupit si hned na prvním rohu smetanovou zmrzlinu s jahodami. Jít na střechu a tančit. Každý den nasedat do metra a ujíždět do školy na malování. Seznámit se s úžasným americkým klukem, co bydlí u oceánu a obdivuje moje obrazy. Chodíme spolu do kina s popcornem. Nechat se objevit nějakým malířem, který mě podpoří a já pak udělám svou první výstavu. Newyorskou. A prodám všechny obrazy aotevřu si galerii. Budu Tančit. Nejen na střeše brooklynského bytu, ale všude. Vlákám ostatní do svého rytmu. Decided znamená odletět anebo neodletět. Převzít zodpovědnost za oboje.

Where is my religion? "V srdci holka, v srdci. Oloupej svoje tělo jako cibuli a naskoč si do vlaku. Pískej si písničku a něco nafoť ... ať tu máme hezké obrázky. A pak vydej knihu. " říká Bůh.

"Jakou knihu? Vždyť už jsem jednu napsala."

" NO jo, ale nechtěla jsi jí pustit do světa. Zase jsi udělala tu zodpovědnost jenom napůl. Čeho se holka bojíš?"

NYC. Město mrakodrapů, kde je Země zabetonovaná a do nebe přes ty věžáky příliš daleko. TAM je TADY a TEĎ. Tvrdá přítomnost. DECIDED.

 

Autor: veronika kafková | úterý 29.1.2013 15:52 | karma článku: 9,54 | přečteno: 692x
  • Další články autora

veronika kafková

Genpo Roshi v Praze

Zen. Muž a žena. Píšeš mi do komentářů na facebook, že vypadám jako zajíc... Rozesměje mě to natolik, že začínám poskakovat po bytě a narostou mi uši.

2.9.2014 v 8:55 | Karma: 0 | Přečteno: 128x | Diskuse| Ona

veronika kafková

FKK

Na betonu přede mnou je napsaná zkratka. FKK deset metrů vpřed. Nudisti nebo sexuální slídilové? Obojí dvojí.

29.8.2014 v 15:10 | Karma: 12,37 | Přečteno: 1057x | Diskuse| Ona

veronika kafková

Kozí sýr s marmeládou

Seděli jsme na zápraží vedle sebe. Léto ve stínu ranních paprsků. Zahradou proběhly kozy. Několik koz s mláďaty. Zastavily se a začaly okusovat strom.

22.8.2014 v 8:40 | Karma: 7,22 | Přečteno: 349x | Diskuse| Ona

veronika kafková

Radosti

Je ráno se probudit v půl páté. Ulicí zurčí motory nezbedného muže. Startuje a má volnoběh. Protáčí motorovou píseň dokola a cuchá mi to nervy ve vlasech. Je ráno, je srpnové krásné ráno a venku je pod mrakem.

19.8.2014 v 6:53 | Karma: 0 | Přečteno: 70x | Diskuse| Ostatní

veronika kafková

Závislosti

Cukr, káva, limonáda. Závislosti. Docela moderní je zbavovat se jich, poukazovat na ně jako na nešvary. Jsi závislý?? hmm - měl bys s tím okamžitě něco dělat. Ale není to samozřejmě tak jednoduché. Co to jsou ty naše závislosti. Jak se s nimi potkat a jak je uchopit?

18.8.2014 v 10:35 | Karma: 9,32 | Přečteno: 313x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 452x

Seznam rubrik