Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Americká touha po svobodě

Kde jinde, když ne v New Yorku? Pustit se svých představ, odhodit masky, nechat si profouknout hlavu studeným větrem od oceánu. Svléknout se donaha a stát po ránu na mraze. Nechat všechno ze sebe strhnout, pustit, počůrat se. A mraky prozáří slunce.

Horká káva po ránu, musí být. Je taková zima, že ta horkost proudí žilami a cirkuluje. Odemykám svou skříňku v učebně číslo 15. Skříňka je úplně v rohu, nahoře. V pravém rohu, podle feng-shuei je v zóně lásky. Je v mojí skříňce ukrytá láska? Mám srdce v pravém horním rohu? Beru do rukou štětce a japonský inkoust, voní tak omamně, že k němu stále čichám. Mám pak pod nosem černé kolečko.

Rozbaluji skicář a černou křídou moje ruka klouže po papíře. Je to ještě dítě. Černošské dítě, divoženka, s tak krásným tělem, že se tají dech. Kroutí se tam jako na oltáři a její nahota ve mně vibruje. Je tak nevinná a tak zkušená. Kroutí se a ukazuje nám ji ze všech stran. Černá a kolem je velká černá díra, stíny a fantazie jede na plné obrátky. Nejradši bych vzala ten černý japonský inkoust a malovala přímo na její tělo. Usrkává kávu a usmívá se, má krátké kudrnaté vlasy. Svůdnice. Je krásná. Tak krásná, že krásnější modelku nevymyslíš.

"Dvacetiminutová póza" hlásí Arny a nastavuje budíka. Černošský zvíře se nastaví do polohy "Ukážu ti všechno". A moje ruka tančí po papíře. Dělá ty samé črty a črtance jako pokaždé a já jsem tak omámená tím, co vidím, že najednou zapomenu na tu ruku a ruka si dělá, co chce. Takhle přesně to popisuje Medek ve své knize - "Ruka, co zabíjí. Nůž je prodloužená ruka." Moje ruka se miluje s tou černošskou kráskou a je to tak intenzivní, že moje hlava vypíná a po dvaceti minutách mám obraz takový, že žasnu, kdo ho namaloval.

A další. Pod vlivem téhle halucinace jsem já jiná. Jsem propůjčená energii touhy a něhy a nemohu se toho pustit a právě tohle je nejsnazším přepínačem mezi starým a novým pohledem, mezi starou a novou já. Vnímání v zrcadlech milování.

Pokračuje to i na ulici. Nabíjím si telefon u jedné telefonické společnosti a obsluhuje mě černoch. Obsluhuje mě a ptá se, co chci. Nejsem schopna ze sebe vymáčknout, co vlastně chci. Jakou řečí to mám říct? Vidím ho svou optikou nahého, milujícícho se s tou černou amazonkou, vášnivě se proplétají jejich těla.. "So, Madam, tell me now!" Je nedočkavej. "Potřebuju nabít!" Vypadne ze mě v mrákotách a říkám, aby to stálo co nejmíň. Dobíjí mi telefon a já jsem spokojená, že mám v ruce po dlouhé době neomezené spojení s americkou intuicí hlasu. Volám ti do tmy, Gabriello. Máš dneska narozeniny. Já hned den po tobě. Spojíme naše duše v tanci?

Svoboda umožňuje přepínat signály. Svoboda propůjčuje hlasu svojí touhu. Svoboda postává v New Yorku na každém rohu, v Česku o ní každý sní. Svoboda je naše zodpovědnost za štěstí.

 

Autor: veronika kafková | pondělí 4.2.2013 22:45 | karma článku: 9,10 | přečteno: 595x
  • Další články autora

veronika kafková

Genpo Roshi v Praze

Zen. Muž a žena. Píšeš mi do komentářů na facebook, že vypadám jako zajíc... Rozesměje mě to natolik, že začínám poskakovat po bytě a narostou mi uši.

2.9.2014 v 8:55 | Karma: 0 | Přečteno: 128x | Diskuse| Ona

veronika kafková

FKK

Na betonu přede mnou je napsaná zkratka. FKK deset metrů vpřed. Nudisti nebo sexuální slídilové? Obojí dvojí.

29.8.2014 v 15:10 | Karma: 12,37 | Přečteno: 1057x | Diskuse| Ona

veronika kafková

Kozí sýr s marmeládou

Seděli jsme na zápraží vedle sebe. Léto ve stínu ranních paprsků. Zahradou proběhly kozy. Několik koz s mláďaty. Zastavily se a začaly okusovat strom.

22.8.2014 v 8:40 | Karma: 7,22 | Přečteno: 349x | Diskuse| Ona

veronika kafková

Radosti

Je ráno se probudit v půl páté. Ulicí zurčí motory nezbedného muže. Startuje a má volnoběh. Protáčí motorovou píseň dokola a cuchá mi to nervy ve vlasech. Je ráno, je srpnové krásné ráno a venku je pod mrakem.

19.8.2014 v 6:53 | Karma: 0 | Přečteno: 70x | Diskuse| Ostatní

veronika kafková

Závislosti

Cukr, káva, limonáda. Závislosti. Docela moderní je zbavovat se jich, poukazovat na ně jako na nešvary. Jsi závislý?? hmm - měl bys s tím okamžitě něco dělat. Ale není to samozřejmě tak jednoduché. Co to jsou ty naše závislosti. Jak se s nimi potkat a jak je uchopit?

18.8.2014 v 10:35 | Karma: 9,32 | Přečteno: 313x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

KOMENTÁŘ: Trumpovy trampoty s potraty. Mohly by mu prohrát volby?

28. dubna 2024

Premium Donald Trump rozjíždí prezidentskou kampaň a průzkumy říkají, že to bude souboj prsa na prsa s Joem...

U Votic se srazila tři auta, ženu záchranáři letecky transportovali do Prahy

28. dubna 2024  15:57,  aktualizováno  16:33

U Votic na Benešovsku došlo k dopravní nehodě, havarovala zde tři osobní vozidla. Podle policie měl...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15,  aktualizováno  16:27

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

Čína dokončuje „neviditelný“ bombardér. Máme lepší, řekl Pentagon

28. dubna 2024  16:26

Číňané oznámili představení svého „neviditelného“ (stealth) bombardéru H-20. Pentagon to ale moc...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 452x

Seznam rubrik