Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Limity

Jeden čtenář mi napsal, že mým článkům chybí konec a začátek. Že by se to moje snové psaní mohlo časem přejíst, ba co více, že ty moje úvahy vypovídají o limitech autorky. Limity. Tak od rána chodím ode zdi ke zdi a zkoumám svoje limity.

Člověk má celý život stejné jméno, stejnou barvu pleti, stejné tělo, i když to se časem trochu mění, a stejný charakter. V podstatě jsme celý život jedni a ti samí. Co když je to ale jenom nějaký výmysl, nějaká past, že máme jen jednu identitu, jeden povahový proutek, který se ohýbá pod vlivem událostí. Dost bylo napsáno filosofických knih o smyslu bytí a možnosti posmrtných životů a cestě duší. Dost slov. Na výsledku to nic nemění. Jsme každý dnem stále my a titíž, při pohledu do zrcadla se toho moc nemění.

Pokusím se proskočit zdí za své limity, chci začít žít jinak, než doposud. Zkusím si dosadit do svého těla jinou duši. Možná pro začátek by stačilo, kdyby nějaká jiná duše se o to mé tělo trochu podělila. "Vítej u mě doma", usmála se duše na duši a otevřela dveře svého těla Tobě. Možná se to tak děje, když se člověk zamiluje, nechá prostoupit dočasně své tělo tím druhým a duše je oblouzena, a tak se potom celý život dotyčného jedince může obrátit úplně vzhůru nohama.

Udělat to ale bez zjevné příčiny, bez onoho citového pobláznění, zdá se být poněkud pošetilé. A pošetilosti mě baví. "The people should live their lifes as if they have birthdays every day." Mark se na mě podezřele podívá:"Jak jsi to říkala? Že by lidi měli žít tak, jako by každý jejich den byl tím nejhorším?" Přes stůl mi špatně rozuměl. A tímhle malinkatým nedorozuměním v baru SIX na páté Avenue se mění můj dosavadní přístup k životu. Někdy si člověk přeje změnu spousty let a nic nepřichází, někdy změna přijde nečekaně, aniž bychom o ni nějak žádali. Negativy. Filmové záběry. Kontury fotek v hledáčku.

Nesnáším svou tyrkysovou šálu. Obrazy, které maluji, jsou příšerné, nedokončené, nedotažené, amatérské. Moje povídky nejsou povídkami a ani žádná povídka mě nenapadá. A ani napadat nechce. Nic takového. Všichni ve třídě mě vyrušují, ptají se mě, jestli bych jim ostříhala vlasy, chtějí se se mnou kamarádit, ale mě to absolutně nezajímá. Mám nejhorší den ve svém životě a náležitě si ho užívám. Čmárám na plátno fialové šílenství, dětská omalovánka. Křičím na svého učitele, ať mě nechá na pokoji a nekomentuje moji práci. Objímám se s pološílenou malířkou, kterou minulý týden vyhodili z práce pro zneužívání. Psychiatrička. A říkám jí: "Já ti tak rozumím, jak se cítíš!" Pak odcházím a vyhazuji svou tyrkysovou šálu do koše na smíšený odpad. Fuj, jak jsem mohla tak příšernou šálu nosit?A den je opravdu skvostně povedený. Od rána mám hlad, jedu teda do školního bufetu a dávám si tady poprvé kafe, které není kávou, je to typická americká břečka, ovoněná voda, a kupuji si k tomu bagel a říkám něco té slečně za pultem. Nerozumí mi, dobře jí tak. Je to cizinka Mexikánka a já si na í brousím svůj emerickej ekcent.

A všechno tohle dělám, protože jsem úplně prosta všech svých minulých já. Včera se to uzavřelo, skončilo a začíná nová etapa. Etapa nové pruhované šály. Etapa nové definice života, nové definice JÁ. Od rána proskakuji zdí.

Autor: veronika kafková | středa 6.2.2013 22:00 | karma článku: 5,35 | přečteno: 263x
  • Další články autora

veronika kafková

Genpo Roshi v Praze

Zen. Muž a žena. Píšeš mi do komentářů na facebook, že vypadám jako zajíc... Rozesměje mě to natolik, že začínám poskakovat po bytě a narostou mi uši.

2.9.2014 v 8:55 | Karma: 0 | Přečteno: 128x | Diskuse| Ona

veronika kafková

FKK

Na betonu přede mnou je napsaná zkratka. FKK deset metrů vpřed. Nudisti nebo sexuální slídilové? Obojí dvojí.

29.8.2014 v 15:10 | Karma: 12,37 | Přečteno: 1057x | Diskuse| Ona

veronika kafková

Kozí sýr s marmeládou

Seděli jsme na zápraží vedle sebe. Léto ve stínu ranních paprsků. Zahradou proběhly kozy. Několik koz s mláďaty. Zastavily se a začaly okusovat strom.

22.8.2014 v 8:40 | Karma: 7,22 | Přečteno: 349x | Diskuse| Ona

veronika kafková

Radosti

Je ráno se probudit v půl páté. Ulicí zurčí motory nezbedného muže. Startuje a má volnoběh. Protáčí motorovou píseň dokola a cuchá mi to nervy ve vlasech. Je ráno, je srpnové krásné ráno a venku je pod mrakem.

19.8.2014 v 6:53 | Karma: 0 | Přečteno: 70x | Diskuse| Ostatní

veronika kafková

Závislosti

Cukr, káva, limonáda. Závislosti. Docela moderní je zbavovat se jich, poukazovat na ně jako na nešvary. Jsi závislý?? hmm - měl bys s tím okamžitě něco dělat. Ale není to samozřejmě tak jednoduché. Co to jsou ty naše závislosti. Jak se s nimi potkat a jak je uchopit?

18.8.2014 v 10:35 | Karma: 9,32 | Přečteno: 313x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Při požáru v bytovém domě v Praze zemřel člověk, na místo vyrazil i speciál Fénix

28. dubna 2024  9:28

Při ranním požáru v bytovém domě v Praze zemřel člověk. Sedm dalších lidí muselo být evakuováno,...

Irák schválil nový zákon proti homosexualitě, hrozí za ni až 15 let vězení

28. dubna 2024  8:40

Irácký parlament v sobotu schválil nový zákon zaměřený proti vztahům lidí stejného pohlaví. Nově...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 452x

Seznam rubrik