Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Surrealistické momenty

Na toaletě vedle mě je obsazeno. Usedám na mísu. Škvírou pod stěnou vidím dvě nohy. Dvě nohy jsou ale otočené obráceně než moje. Znamená to snad, že ve vedlejší kabině je muž? Znejistím. Jsem na dámských toaletách. Nahnu svůj obličej dolů, nakloním se tak, že moje oči vidí nahoru. Vidím, jak ta žena stojí rozkročená nad mísou a čůrá ostrým proudem, přesně se strefuje do té roury pod sebou. Japonka.

"Zajdi se podívat k Frickovi." Muzeum. Slavné muzeum v New Yorku. Procházím Central Parkem, je zasněženo a na kluzišti se kloužou brusle. V muzeu je výstava Piera della Francescy. Červené koberce, nohy jako na kluzišti, obrazy ve zlatých rámech. Obrazy, co znám ze školy, nikdy jsem neměla tušení, že je jednou uvidím na vlastní oči. Holbein, Vermeer. Procházím galerií a odcházím. Zádný obraz od Piera della Francescy tam nevisel.

Stříkám sprayem na své obrazy. Spray stéká po papíře a s ním i křída. Neumím to. Zkouším to na všechny možné způsoby. Pak vyjdu na chodbu a stojí tam černoch a v ruce má koště a lopatku. Podívá se na mě a hustým hlasem se do mě zabodne: "Na stříkání musíš nosit roušku." Otočím se a jemným medovým hláskem odpovím: "Jestli mi ještě jednou řekneš něco o roušce, zabiju tě!" Neměla bych se tolik dívat na Tarantina.

V metru jsou turnikety na karty. Projedu kartou a rozsvítí se zelené světýlko. Projdu, protočím se tyčemi. Při výstupu kartu nepotřebuji. V newyorském metru nemají revizory. Poránu otáčím kovovými mřížemi, ale nechce mě to pustit, jdu teda k druhému vstupu, ale zase se situace opakuje. Spěchající dav za mnou je nervózní. Až po několika minutách mi dochází, že jsem nepřiložila k turniketu kartu. Při výstupu ji přikládám a nechce mě to pustit ven. Jak důležité je uvědomit si odkud a kam vstupujete. Případná záměna je neprůchodná. 

"Důvěřuj mi," říkal a díval se na mě svýma chladnýma šedivýma očima. Důvěřovala jsem mu až za hrob. Přestěhovala jsem se přes půl planety. Změnila jsem účes, práci, obličej. Přibylo mi několik desítek vrásek pod očima. Začala jsem se malovat. Začala jsem malovat. Až dneska mi můj učitel sdělil: "Nikdy nikomu nevěř, ani mně!" Sedím v Café Trafica a dívám se na Tebe. Máš na sobě černé triko s bílým broukem. Vstávám od stolu a moje kozačka udělá krok. Na mé pruhované šále zůstane vzorek podrážky. Klapou mi ty nohy jako při včerejší hodině tanga. Zastavuje se mi dech. Podívám se na Tebe a řeknu "Máš hezký triko!" A brouk mi vleze do kapsy od kabátu. 

 

Autor: veronika kafková | čtvrtek 14.2.2013 2:45 | karma článku: 7,75 | přečteno: 420x
  • Další články autora

veronika kafková

Genpo Roshi v Praze

Zen. Muž a žena. Píšeš mi do komentářů na facebook, že vypadám jako zajíc... Rozesměje mě to natolik, že začínám poskakovat po bytě a narostou mi uši.

2.9.2014 v 8:55 | Karma: 0 | Přečteno: 128x | Diskuse| Ona

veronika kafková

FKK

Na betonu přede mnou je napsaná zkratka. FKK deset metrů vpřed. Nudisti nebo sexuální slídilové? Obojí dvojí.

29.8.2014 v 15:10 | Karma: 12,37 | Přečteno: 1057x | Diskuse| Ona

veronika kafková

Kozí sýr s marmeládou

Seděli jsme na zápraží vedle sebe. Léto ve stínu ranních paprsků. Zahradou proběhly kozy. Několik koz s mláďaty. Zastavily se a začaly okusovat strom.

22.8.2014 v 8:40 | Karma: 7,22 | Přečteno: 349x | Diskuse| Ona

veronika kafková

Radosti

Je ráno se probudit v půl páté. Ulicí zurčí motory nezbedného muže. Startuje a má volnoběh. Protáčí motorovou píseň dokola a cuchá mi to nervy ve vlasech. Je ráno, je srpnové krásné ráno a venku je pod mrakem.

19.8.2014 v 6:53 | Karma: 0 | Přečteno: 70x | Diskuse| Ostatní

veronika kafková

Závislosti

Cukr, káva, limonáda. Závislosti. Docela moderní je zbavovat se jich, poukazovat na ně jako na nešvary. Jsi závislý?? hmm - měl bys s tím okamžitě něco dělat. Ale není to samozřejmě tak jednoduché. Co to jsou ty naše závislosti. Jak se s nimi potkat a jak je uchopit?

18.8.2014 v 10:35 | Karma: 9,32 | Přečteno: 313x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 452x

Seznam rubrik