Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Závislosti

Cukr, káva, limonáda. Závislosti. Docela moderní je zbavovat se jich, poukazovat na ně jako na nešvary. Jsi závislý?? hmm - měl bys s tím okamžitě něco dělat. Ale není to samozřejmě tak jednoduché. Co to jsou ty naše závislosti. Jak se s nimi potkat a jak je uchopit?

Dobrých dvacet let jsem kouřila cigarety. Začalo to někdy kolem 17 let na gymnáziu, mělo to příchuť dobrodružství a dospěláckosti. A taky mi to chutnalo. Hned první šluk staré Cley, kterou jsem našla u táty schovanou v pracovně, úplně seschlou z dob jeho studií a jeho neřestí. Tak jsem ji zapálila, když naši byli na víkend pryč a hned mi to zachutnalo. Žádný kašel, žádné dušení se. Rovnou slast. Pak jsem sice musela větrat celý dům a stříkat to různými voňavkami, vůbec jsem netušila, že se to tak zažere do vzduchu. A nejen do vzduchu, zažralo se mi to pod kůži... A po letech jsem potkala jednoho léčitele a ten mi řekl, ať přestanu kouřit. Hned teď. A já na to - to přeci nejde, jsem na tom závislá, budu mít různé abstinenční příznaky.. a tak jsem si mlela tuhle písničku dokola, v představě, že se jí ukolébám a budu si moct zapálit další trubičku. Jenže ejhle - léčitel se na mě podíval a klidným hlasem řekl:"Závislosti jsou nesmysly. Všechno záleží na tvý vůli, na tvém chtění a jestli dáš povel konec, bude konec a jestli dáš povel konec bez příznaků, bude konec bez příznaků. Žádné abstineční příznaky, žádné tloustnutí. Jsou to jenom kličky lidí, co s tím nechtějí přestat." Koukala jsem na něj užasle a řekla jsem si, zkusím ho poslechnout, přestanu a bez příznaků. A schválně, jestli měl ten člověk pravdu. Měl. Přestala jsem druhý den a od té doby nekouřím.

A teď další příklad. Před měsícem jsem se rozešla s přítelem. Byla to taková ta srdcervoucí láska, vášeň.. závislost. Takový ten vztah, kdy nemůžete pořád něco uzavřít, nemůžete se rozhodnout, chcete se vracet, bolí to jak čert. Včera jsem mu vracela poslední věci, hračky pro dceru. A přes všechna odhodlání, že to zvládnu, jsem to nezvládla. Brečela jsem potom dvě hodiny, bylo mi smutno, líto, že už ho nikdy neuvidim, bylo mi teskno a přicházely výčitky. Ani dvě hodiny tenisu nepomohly. Ani prášky na spaní, které neberu. A najednou jsem si vzpomněla na toho léčitele. A bylo mi to jasné. Zajetý kolotoč mých emocí, závislost na utrpení, závislost na trpělivosti, čekání. A v tu chvíli se mi ulevilo. Pochopila jsem a zadala povel "DOST" - rozchod s možností nových začátků. Úleva od zátěže chronického alkoholika .. ano .. taky závislosti. A ten povel funguje úplně steně jako s cigaretami.

Takže shrnuto podtrženo, pokud máte nějakou závislost, která vám škodí, o které víte, že ji prostě v životě už dál nechcete, řekněte silně dost a nasměrujte vítr do plachet s vyhlídkou na budoucnost. Plujte od té závislosti pryč. Nepřemýšlejte u toho, jen to udělejte. Přijměte to jako fakt. A jestli si s tím nevíte rady a přijde Vám to nereálné - napište mi. Ráda Vám s tím pomohu.

Krásný den.

 

Autor: veronika kafková | pondělí 18.8.2014 10:35 | karma článku: 9,32 | přečteno: 313x
  • Další články autora

veronika kafková

Genpo Roshi v Praze

Zen. Muž a žena. Píšeš mi do komentářů na facebook, že vypadám jako zajíc... Rozesměje mě to natolik, že začínám poskakovat po bytě a narostou mi uši.

2.9.2014 v 8:55 | Karma: 0 | Přečteno: 128x | Diskuse| Ona

veronika kafková

FKK

Na betonu přede mnou je napsaná zkratka. FKK deset metrů vpřed. Nudisti nebo sexuální slídilové? Obojí dvojí.

29.8.2014 v 15:10 | Karma: 12,37 | Přečteno: 1057x | Diskuse| Ona

veronika kafková

Kozí sýr s marmeládou

Seděli jsme na zápraží vedle sebe. Léto ve stínu ranních paprsků. Zahradou proběhly kozy. Několik koz s mláďaty. Zastavily se a začaly okusovat strom.

22.8.2014 v 8:40 | Karma: 7,22 | Přečteno: 349x | Diskuse| Ona

veronika kafková

Radosti

Je ráno se probudit v půl páté. Ulicí zurčí motory nezbedného muže. Startuje a má volnoběh. Protáčí motorovou píseň dokola a cuchá mi to nervy ve vlasech. Je ráno, je srpnové krásné ráno a venku je pod mrakem.

19.8.2014 v 6:53 | Karma: 0 | Přečteno: 70x | Diskuse| Ostatní

veronika kafková

Tenisová mánie

Vždycky jsem ten bílý sport obdivovala. Líbilo se mi, jak na pódiu tančí dva hráči s raketou a mezi nimi proletuje míček. Jakoby si neviditelně povídali a tou řečí byla hra jejich rukou. Napětí mezi těly. Před měsícem jsem po 10 letech skončila s tancem. Přišla otázka, co dál. Tělo, když je zvyklé na pohyb a na extázi z adrenalinu, najednou prahne po další. Kde je moje raketa?

30.9.2013 v 6:30 | Karma: 9,00 | Přečteno: 516x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 452x

Seznam rubrik