Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Genpo Roshi v Praze

Zen. Muž a žena. Píšeš mi do komentářů na facebook, že vypadám jako zajíc... Rozesměje mě to natolik, že začínám poskakovat po bytě a narostou mi uši.

Sedíme v pokoji s vysokými stropy, je to nádherný pokoj v nádherném bytě s výhledem na celou Prahu. Skleněné tabulky praskají. Díváme se do očí a celý svět se rozplývá, máš hypnotickou sílu, kterou popíráš a popíráš i účinky toho pohledu. Pro Tebe nic není a nic neexistuje. Nejsme. Sedíme tak minutu, hodinu, den, tisíciletí. Prostory se najednou rozmazávají a létáme v univerzu plném planet. Planetární šílenství. Cítím se jako v knize Stopařův průvodce po galaxii. Nic nehledám, nic nechci, jenom jsem. Letím. Najednou ucítím prudkej náraz.

Jsem malou planetou, mohu si nahmatat oblé tvary, vyrůstají ze mě květiny, proudí ve mně řeky, tryskají vodopády, zpívají ptáci, moje srdce je horké a dívám se tou planetou na Tebe. Už to ale nejsi Ty jako před chvílí. Mění se Ti nejdřív tělo, rozplývá se v prostoru, mění se Ti tvář, už to nejsi Ty. Stáváš se jím. Přede mnou sedí Genpo Roshi a usmívá se. Dává si prst na ústa a má trochu obavy, abych se nepolekala, a neporušila to kouzlo svou prudkou radostí. Jsem v klidu a usmívám se a zažívám rozpouštění mého Já. "Dívej se," promluví. Jeho hlas je sametový a přítomný. Dívám se do jeho tváře a vidím muže v plné kráse, síle, jeho myšlenky jsou jasné, přímé. Najednou do jeho hlavy začínají nalétávat motýly a tvář se začne proměňovat. Přede mnou najednou sedí žena, má jemnou tvář, kudrnaté červené vlasy na záda. Hrozně neposedné vlasy, přesto je klidná, jde z ní úplně jiná energie než z muže před tím. I tahle žena je Genpo.

Probudí mě šílenej randál z ulice. Posadím se na posteli a dívám se z okna do borovic. Chorvati bláznicí, takhle po ránu stěhovat nábytek. A vzduch voní solí a mořem a sluncem a láskou. Vyskočím z postele a utíkám k moři, vlnky pobíhají po hladině, zanořím se do hloubky a jsem rybou, dravou, chtivou. V zelených odstínech vody. Na snídani si dám na talíř spustu málých párečků. S kečupem. A ukusuju párečky, vtom zvednu hlavu a naproti mě  žena s rudými vlasy. Naproti mě sedí Genpo. Párek mi rozčilením zůstane uvíznutý v puse, dívám se na ni, dívám se na něj. Je tak reálný jako já, jako moje ruce. Je neděle 14.9.2014 a Genpo Roshi sedí naproti mně v jednom tanečním sále v Praze. Vy všichni letíte tím vesmírem s námi...

A až se ráno probudím, bude ze mě zase zajíc.

Autor: veronika kafková | úterý 2.9.2014 8:55 | karma článku: 0 | přečteno: 128x
  • Další články autora

veronika kafková

FKK

Na betonu přede mnou je napsaná zkratka. FKK deset metrů vpřed. Nudisti nebo sexuální slídilové? Obojí dvojí.

29.8.2014 v 15:10 | Karma: 12,37 | Přečteno: 1057x | Diskuse| Ona

veronika kafková

Kozí sýr s marmeládou

Seděli jsme na zápraží vedle sebe. Léto ve stínu ranních paprsků. Zahradou proběhly kozy. Několik koz s mláďaty. Zastavily se a začaly okusovat strom.

22.8.2014 v 8:40 | Karma: 7,22 | Přečteno: 349x | Diskuse| Ona

veronika kafková

Radosti

Je ráno se probudit v půl páté. Ulicí zurčí motory nezbedného muže. Startuje a má volnoběh. Protáčí motorovou píseň dokola a cuchá mi to nervy ve vlasech. Je ráno, je srpnové krásné ráno a venku je pod mrakem.

19.8.2014 v 6:53 | Karma: 0 | Přečteno: 70x | Diskuse| Ostatní

veronika kafková

Závislosti

Cukr, káva, limonáda. Závislosti. Docela moderní je zbavovat se jich, poukazovat na ně jako na nešvary. Jsi závislý?? hmm - měl bys s tím okamžitě něco dělat. Ale není to samozřejmě tak jednoduché. Co to jsou ty naše závislosti. Jak se s nimi potkat a jak je uchopit?

18.8.2014 v 10:35 | Karma: 9,32 | Přečteno: 313x | Diskuse| Ona

veronika kafková

Tenisová mánie

Vždycky jsem ten bílý sport obdivovala. Líbilo se mi, jak na pódiu tančí dva hráči s raketou a mezi nimi proletuje míček. Jakoby si neviditelně povídali a tou řečí byla hra jejich rukou. Napětí mezi těly. Před měsícem jsem po 10 letech skončila s tancem. Přišla otázka, co dál. Tělo, když je zvyklé na pohyb a na extázi z adrenalinu, najednou prahne po další. Kde je moje raketa?

30.9.2013 v 6:30 | Karma: 9,00 | Přečteno: 516x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrchní soud potvrdil devět let vězení muži ze Šumperska za dlouhodobé týrání družky

25. dubna 2024  8:49,  aktualizováno  10:13

Olomoucký vrchní soud zamítl odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

SOCDEM žene Paroubkovu suverenitu k soudu. Žádá její vyřazení z voleb

25. dubna 2024  10:13

Sociální demokracie (SOCDEM) tvrdí, že koalice ČSSD, kterou ministerstvo vnitra zaregistrovalo pro...

Za upálení družky dostal muž sedmnáct let. Nepamatuji si, co se stalo, hájil se

25. dubna 2024  9:45,  aktualizováno  10:10

Na sedmnáct let do vězení poslal Krajský soud v Brně muže za upálení jeho družky v Rajhradě na...

Automotodrom chce peníze za neodjetý ročník MotoGP, u soudu žádá 27 milionů

25. dubna 2024  10:07

Brněnský Automotodrom si chce pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požaduje za pronájem...

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 452x

Seznam rubrik