Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Americká touha po svobodě

Kde jinde, když ne v New Yorku? Pustit se svých představ, odhodit masky, nechat si profouknout hlavu studeným větrem od oceánu. Svléknout se donaha a stát po ránu na mraze. Nechat všechno ze sebe strhnout, pustit, počůrat se. A mraky prozáří slunce.

Horká káva po ránu, musí být. Je taková zima, že ta horkost proudí žilami a cirkuluje. Odemykám svou skříňku v učebně číslo 15. Skříňka je úplně v rohu, nahoře. V pravém rohu, podle feng-shuei je v zóně lásky. Je v mojí skříňce ukrytá láska? Mám srdce v pravém horním rohu? Beru do rukou štětce a japonský inkoust, voní tak omamně, že k němu stále čichám. Mám pak pod nosem černé kolečko.

Rozbaluji skicář a černou křídou moje ruka klouže po papíře. Je to ještě dítě. Černošské dítě, divoženka, s tak krásným tělem, že se tají dech. Kroutí se tam jako na oltáři a její nahota ve mně vibruje. Je tak nevinná a tak zkušená. Kroutí se a ukazuje nám ji ze všech stran. Černá a kolem je velká černá díra, stíny a fantazie jede na plné obrátky. Nejradši bych vzala ten černý japonský inkoust a malovala přímo na její tělo. Usrkává kávu a usmívá se, má krátké kudrnaté vlasy. Svůdnice. Je krásná. Tak krásná, že krásnější modelku nevymyslíš.

"Dvacetiminutová póza" hlásí Arny a nastavuje budíka. Černošský zvíře se nastaví do polohy "Ukážu ti všechno". A moje ruka tančí po papíře. Dělá ty samé črty a črtance jako pokaždé a já jsem tak omámená tím, co vidím, že najednou zapomenu na tu ruku a ruka si dělá, co chce. Takhle přesně to popisuje Medek ve své knize - "Ruka, co zabíjí. Nůž je prodloužená ruka." Moje ruka se miluje s tou černošskou kráskou a je to tak intenzivní, že moje hlava vypíná a po dvaceti minutách mám obraz takový, že žasnu, kdo ho namaloval.

A další. Pod vlivem téhle halucinace jsem já jiná. Jsem propůjčená energii touhy a něhy a nemohu se toho pustit a právě tohle je nejsnazším přepínačem mezi starým a novým pohledem, mezi starou a novou já. Vnímání v zrcadlech milování.

Pokračuje to i na ulici. Nabíjím si telefon u jedné telefonické společnosti a obsluhuje mě černoch. Obsluhuje mě a ptá se, co chci. Nejsem schopna ze sebe vymáčknout, co vlastně chci. Jakou řečí to mám říct? Vidím ho svou optikou nahého, milujícícho se s tou černou amazonkou, vášnivě se proplétají jejich těla.. "So, Madam, tell me now!" Je nedočkavej. "Potřebuju nabít!" Vypadne ze mě v mrákotách a říkám, aby to stálo co nejmíň. Dobíjí mi telefon a já jsem spokojená, že mám v ruce po dlouhé době neomezené spojení s americkou intuicí hlasu. Volám ti do tmy, Gabriello. Máš dneska narozeniny. Já hned den po tobě. Spojíme naše duše v tanci?

Svoboda umožňuje přepínat signály. Svoboda propůjčuje hlasu svojí touhu. Svoboda postává v New Yorku na každém rohu, v Česku o ní každý sní. Svoboda je naše zodpovědnost za štěstí.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: veronika kafková | pondělí 4.2.2013 22:45 | karma článku: 9,10 | přečteno: 595x
  • Další články autora

veronika kafková

Genpo Roshi v Praze

Zen. Muž a žena. Píšeš mi do komentářů na facebook, že vypadám jako zajíc... Rozesměje mě to natolik, že začínám poskakovat po bytě a narostou mi uši.

2.9.2014 v 8:55 | Karma: 0 | Přečteno: 128x | Diskuse| Ona

veronika kafková

FKK

Na betonu přede mnou je napsaná zkratka. FKK deset metrů vpřed. Nudisti nebo sexuální slídilové? Obojí dvojí.

29.8.2014 v 15:10 | Karma: 12,37 | Přečteno: 1057x | Diskuse| Ona

veronika kafková

Kozí sýr s marmeládou

Seděli jsme na zápraží vedle sebe. Léto ve stínu ranních paprsků. Zahradou proběhly kozy. Několik koz s mláďaty. Zastavily se a začaly okusovat strom.

22.8.2014 v 8:40 | Karma: 7,22 | Přečteno: 349x | Diskuse| Ona

veronika kafková

Radosti

Je ráno se probudit v půl páté. Ulicí zurčí motory nezbedného muže. Startuje a má volnoběh. Protáčí motorovou píseň dokola a cuchá mi to nervy ve vlasech. Je ráno, je srpnové krásné ráno a venku je pod mrakem.

19.8.2014 v 6:53 | Karma: 0 | Přečteno: 70x | Diskuse| Ostatní

veronika kafková

Závislosti

Cukr, káva, limonáda. Závislosti. Docela moderní je zbavovat se jich, poukazovat na ně jako na nešvary. Jsi závislý?? hmm - měl bys s tím okamžitě něco dělat. Ale není to samozřejmě tak jednoduché. Co to jsou ty naše závislosti. Jak se s nimi potkat a jak je uchopit?

18.8.2014 v 10:35 | Karma: 9,32 | Přečteno: 313x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Jeden za šest, dva za deset. Překupníci ošidili na hokejovém MS už stovky lidí

13. května 2024

Premium Jeden za šestku, dva za desítku, říká u vstupu do metra Českomoravská v Praze u areny zhruba...

Nábor do ochranky pro olympiádu v Paříži selhává. Chybí osm tisíc lidí

13. května 2024

Premium Nedostatek bezpečnostních pracovníků na nadcházející letní olympiádě v Paříži vyvolává vážné obavy...

Ženské hlídky střeží ekvádorský amazonský prales. Chrání řeky i rodnou půdu

13. května 2024

Říkají si Yuturi Warmi a rozhodly se, že svůj domov, ekvádorský amazonský prales, budou chránit...

Po zřícení obytné budovy v Belgorodu zemřelo 12 lidí, úřady obviňují Ukrajinu

12. května 2024  11:48,  aktualizováno  23:04

Sledujeme online V ruském Belgorodu se částečně zhroutila vícepodlažní obytná budova, podle úřadů v důsledku...

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 452x

Seznam rubrik